Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)
fogorvosi járóbeteg, fogászati szolgáltatás ellátására
1. A SZOLGÁLTATÓ
1.1. A szolgáltató Fogvarázs Kft (székhelye: 7130 Tolna Bem u. 14. szolgáltatás helye: 1085, Budapest József krt 81. 2/3., adószám:23138883-1-17) úgy nyilatkozik, hogy az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai, hatósági, működési engedélyekkel, feltételekkel, a tevékenysége folytatásához kapcsolódóan orvosi felelősségbiztosítási szerződéssel rendelkezik, amely az érdekkörében eljárókra is kiterjed.
A Szolgáltató a páciens részére a páciens egyedi igényeinek megfelelő egészségügyi szolgáltatást nyújt.
2. A MEGRENDELŐ ÉS A SZERZŐDÉSEK
2.1. A megrendelő az adatbekérő (Törzsadatok) és anamnézis lapon megnevezett, a kezelést/szolgáltatás ténylegesen igénybe vevő páciens (a továbbiakban: „Megrendelő”). Kiskorú vagy cselekvőképességében korlátozott személy kezelése esetén a törvényes képviselő aláírása és hozzájárulása szükséges a szolgáltatási szerződés létrejöttéhez.
2.2 A Megrendelő a kezelési terv, illetve az adatbekérő anamnézis lap aláírásával elismeri, hogy az Általános Szerződés Feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”) megismerte, elolvasta, megértette, az abban foglaltakat magára nézve kötelezőnek fogadja el.
2.3. A felek a Megrendelő által választott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatás(ok), és az ehhez szükséges anyagok megrendelését, tartalmát jelen ÁSZF (a továbbiakban: ÁSZF) feltételei és az egyedi szerződés (a továbbiakban:ESZ) szerinti tartalommal határozzák meg. A szolgáltatás igénybevételével (ráutaló magatartás) a Szerződés abban az esetben is létrejön a jelen ÁSZF-ben foglalt tartalommal, ha az ESZ aláírására valamilyen ok miatt nem kerülne sor. Az ESZ és ÁSZF a továbbiakban együttesen: Szerződés, amely kiegészülhet a szolgáltatások előtt, illetve során keletkező egyéb iratokkal (pl.: ún. ANAMNÉZIS lappal, beteg tájékoztatóval stb.)
2.4. Jelen ÁSZF, az adatbekérő anamnézis lap, a kezelési terv, a Megrendelő nyilatkozatai, a Szolgáltató tevékenységéhez szükséges valamennyi okirat, amelyet a Megrendelő aláírásával ellát vagy amelyet a Megrendelő a Szolgáltató részére személyesen átad a kezelések előtt, együttesen tartalmazzák a Megrendelő és a Szolgáltató közötti szolgáltatási szerződést (a továbbiakban: „Szerződés”).
2.5. Az ÁSZF hatálya kiterjed valamennyi a felek által a kezelési terv (a továbbiakban: „KT”) illetve a Szerződés aláírását megelőzően, illetve az aláírást követően kötött, fogászati, szájsebészeti és fogtechnikai szolgáltatások nyújtására vonatkozó valamennyi szerződés létrejöttére, teljesítésére, valamint bármely egyéni speciális szerződésekből eredő igények érvényesítésére.
2.6. A felek a Megrendelő által választott fogorvosi járóbeteg-ellátási szolgáltatásokat, valamint az ehhez szükséges anyagok megrendelését, a kezelés tartalmát a KT, a jelen ÁSZF és a Szerződés szerinti tartalommal határozzák meg. A KT tartalmazza a Szolgáltató árajánlatát a javasolt vizsgálatokra és kezelésekre vonatkozóan.
2.7. Az KT aláírásával a felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy a megrendelt szolgáltatás/ok/ teljesítéséhez - különösen a fogászati ellátáshoz, a fogtechnikai tevékenységhez, egyéb speciális orvosi beavatkozásokhoz, gyógykezelésekhez, vagy a Megrendelő által kívánt egyéb szolgáltatásokhoz - a Szolgáltató alvállalkozókat is igénybe vesz, akiknek a tevékenységéért úgy felel, mintha az alvállalkozóira bízott tevékenységet saját maga látta volna el. A Szolgáltató e közvetített szolgáltatásokat is értékesíti változatlan formában a Megrendelő részére, melyet azonban saját döntése alapján jogosult változatlan áron, vagy kiegészített díjjal jogosult továbbértékesíteni a Megrendelő felé. Ennek megfelelően a kezelés ellenértékéről kiállított számla közvetített szolgáltatást (is) tartalmazhat.
2.8. A Szolgáltató jogosult a KT-t, a Szerződést, az ajánlatot módosítani, amennyiben a Megrendelő hiányosan vagy késedelmesen szolgáltat adatot, vagy a KT módosítása orvosilag indokolt. A Szolgáltató köteles a Megrendelőt a módosításról előzetesen tájékoztatni.
2.9.. A Szolgáltató a tevékenységére irányadó jogszabályi, szakmai előírások betartása mellett megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező fog(szak)orvosok, (szak)asszisztencia, közreműködők, szabadfoglalkozású fogorvosok, önkéntes segítők, gyakorlati idejüket töltő fogorvostanhallgatók és asszisztenstanulók és alvállalkozók igénybevételével teljesíti az KT szerint vállalt szolgáltatás/oka/t, biztosítja az ehhez szükséges fogtechnikai és egyéb anyagokat a kezelést ellátó fogorvos és a Megrendelő által egyeztetett időpontokban és gyakorisággal.
2.10. Megrendelő köteles a kezeléseken, a vizsgálatokon az előzetesen egyeztetett időpontban, arra alkalmas fizikai és pszichikai állapotban megjelenni. A Szolgáltatónak joga van a kezelést megtagadni a Megrendelő elégtelen együttműködése, megváltozott egészségügyi vagy mentális állapota esetén, valamint ha fizetési kötelezettségének a Megrendelő nem tesz eleget. Ezekben az esetekben, a Megrendelő a Szolgáltatóval szemben kárigényt nem érvényesíthet.
2.11. A Megrendelő a lefoglalt időpontot legkésőbb 24 órával azt megelőzően díjmentesen e-mailben vagy telefonon mondhatja le. Amennyiben a Megrendelő a lemondását késve nyújtja be (24órán belül), de a kezelésen az előre egyeztetett időpontban nem jelenik meg, a Szolgáltató követelheti a Megrendelőtől, hogy minden elmulasztott alkalom után fizessen meg a Szolgáltató részére a lefoglalt időpont hosszától függően félóránként 10.000, óránkénti 20.000,-Ft lemondási díjat/álló óradíjat.
2.12. A Megrendelő a Szolgáltató által nyújtott és elvégzett szolgáltatást követően köteles a gyógykezelésével kapcsolatban kapott rendelkezéseket betartani és az előírt kontrollvizsgálatokon megjelenni.
3. A SZOLGÁLTATÁS ELLENÉRTÉKE
3.1. A KT aláírásával a Megrendelő a KT-ben rögzített árajánlatot kifejezetten elfogadja és a Megrendelő vállalja a KT-ben rögzített díj megfizetését. Amennyiben KT nem készül, vagy a KT-t a Megrendelő nem írja alá, de a kezelés megtörténik, vagy a KT az egyedi árajánlatot nem tartalmazza, úgy a Szolgáltató a kezelés igénybevételekor hatályos, a honlapján közzétett, rendelőben nyomtatott formában elérhető és az adott páciensre irányadó árlistája alkalmazandó.
3.2. A Szolgáltató az árait minden esetben a pácienseink egyedi igényeikhez mérten határozza meg. A Szolgáltató jogosult az adott páciensre irányadó árlista keretei között, a külföldről érkező Megrendelők rövid tartózkodására tekintettel szükséges különösen gyors és komplex kezelés, az esetlegesen részben külföldön végzett állapotfelmérés, idegen nyelvű dokumentáció (számlák, egészségügyi iratok) kiállítása, az utazással és időpont foglalással kapcsolatos ügyintézés, az idegen nyelven nyújtott szolgáltatások, a telefonos konzultációk, külföldi biztosítókkal történő kapcsolattartás, egyedi visszatérítési igények lebonyolítása, jótállási igények külföldön történő érvényesítésének koordinálása, a folyamatos idegen nyelvű kapcsolattartás és a kiemelkedően hatékony kezelési környezet kialakítása miatt díjszabását minden esetben egyedileg a Megrendelő helyzetéhez és igényeihez alakítani.
3.3. A Szolgáltató a 2.8. pont szerint jogosult a KT-től önállóan eltérni, azonban jelentősebb eltérések esetén köteles előzetesen a Megrendelővel egyeztetni. A fentiek szerint módosult KT-vel együtt a kalkulált árajánlat is módosulhat a beavatkozás valós költségeinek függvényében.
3.4. A kezelés illetve az egyes anyagok díja a KT illetve a Szerződés szerint fizetendő. A KT-ben meghatározott díj- és anyagköltségek 30 napig érvényesek, ezt követően a Szolgáltató jogosult a díj-, és anyagköltség megváltoztatására. Ettől függetlenül a KT-ben előirányzott díjtételek – a 2.8. és a 3.3 pont szerinti esetekben – a kezelés befejezéséig módosulhatnak a kezelés során előálló szakmai okok, pl. előre nem látható beavatkozások, gyógyító tevékenység miatt is. Az elvégzett kezelések konkrét díjtételei, a kezelésekhez felhasznált anyagok, a közvetített szolgáltatások költségei a KT-ben, illetve a kezelések befejezésekor kerülnek rögzítésre.
3.5. A Szolgáltató jogosult KT-ben leírt anyagoktól és technológiáktól eltérő kivitelre vonatkozó, vagy egyéb a Megrendelő igényeinek teljesítéséből származó többletköltségeket érvényesíteni.
4. FIZETÉSI FELTÉTELEK
4.1. A szolgáltatások díját, a felhasznált anyagok, a közvetített szolgáltatások költségeit az ESZ eltérő rendelkezése hiányában a jelen ÁSZF-ben foglaltak szerint köteles Megrendelő kiegyenlíteni:
a) a szolgáltatások díját a szolgáltatás nyújtásával egyidejűleg köteles Megrendelő hiánytalanul megfizetni Szolgáltató részére.
b) fogtechnikai munka esetén a Megrendelő a megrendelt munka megkezdésekor köteles a teljes díj ötven (50) százalékát előleg címén kifizetni. A fennmaradó 50 százalék a kész munka (fogmű) átadásakor azonnal esedékes.
4.2. Felek megállapodnak abban, hogy késedelmes fizetés esetén a késedelem időtartamára késedelmi kamat fizetendő, amelynek mértéke a mindenkori magyar jogszabály(ok)ban (jelenleg 2013. évi V. törvény) meghatározott késedelmi kamat mérték.
4.3. A fizetési kötelezettség teljesítése a Szolgáltató által elfogadott módon (készpénz, bankkártya, szerződött partner egészségbiztosítási kártyája stb.) történhet, mely elfogadott fizetési módokról Szolgáltató ilyen igény esetén tájékoztatja Megrendelőt.
5. A SZERZŐDÉS IDŐTARTAMA ÉS GARANCIA
5.1. Amennyiben a KT mást nem tartalmaz, a Szerződést a felek határozatlan időre kötik meg, amely időtartam alatt az egyes kezelések, anyagok, közvetített szolgáltatások megrendelésére, teljesítésére jelen ÁSZF feltételei szerint kerül sor az aktualizált KT-ben rögzített feltételek szerint.
5.2. Garancia: Az általunk készített tömésekre, betétekre, rögzített fogpótlásokra 2 év, a kivehető fogpótlásokra és fix retainerekre 1 év, a kivehető fogszabályozókra fél év teljes körű garanciát vállalunk. A garancia feltétele félévenkénti rendszeres kontrollon való megjelenés és megfelelő szájhigiénia fenntartása!
5.3. A Szolgáltató a jogszabályban előírt kötelező esetekben és az abban foglalt kötelező időtartamban vállal jótállást. A szavatosság és jótállás során a kijavítás/kicserélés helye a Szolgáltató mindenkori rendelője. A jótállás nem terjed ki más fogászat igénybevételével, vagy az utazással kapcsolatos költségek fedezésére.
5.4. Nem terjed ki a Szolgáltató jótállási kötelezettsége, illetve a Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettsége alól a következő esetekben:
5.5. Szolgáltatót szerződéskötési vagy fenntartási kötelezettség nem terheli. Szolgáltató jogosult a Szerződés szerinti kezeléseket azonnali hatállyal felfüggeszteni, vagy belátása szerint a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha
a) fizetési kötelezettségének a Megrendelő nem vagy késedelmesen tesz eleget;
b) megítélése szerint a Megrendelő nem működik megfelelően együtt a szolgáltatás(ok) eredményes elvégzése érdekében, ideértve különösen, ha:
i) nem tartja be az orvosi utasításokat;
ii) más betegeket, a személyzet tagjait magatartásával zavarja;
iii) egészségügyi vagy mentális állapota, annak változása a szolgáltatás megfelelő teljesítését Szolgáltató szerint megnehezíti vagy akadályozhatja;
iv) egyeztetett időpontokat rendszeresen vagy ismétlődően elmulaszt anélkül, hogy Szolgáltatót erről a Szerződésben meghatározott időn belül előzetesen tájékoztatná.
6. TITOKTARTÁS, ADATVÉDELEM
6.1. Szolgáltatót és a személyzetét, közreműködőit a Megrendelő egészségi állapotával kapcsolatos, valamint az egészségügyi szolgáltatás nyújtása során tudomására jutott adat és egyéb tény vonatkozásában (a továbbiakban: Orvosi titok), időbeli korlátozás nélkül titoktartási kötelezettség terhel, függetlenül attól, hogy az adatokat közvetlenül a Megrendelőtől, a Megrendelő vizsgálata vagy gyógykezelése során, illetve közvetetten az egészségügyi dokumentációból vagy bármely más módon ismerte meg. Az Orvosi titok csak az arra jogosulttal közölhető. A titoktartási kötelezettség nem vonatkozik arra esetre, ha ez alól a Megrendelő felmentést adott vagy jogszabály az adat szolgáltatásának kötelezettségét írja elő. A jelen pontban foglalt titoktartási kötelezettség korlátlan ideig áll fenn.
6.2. A Szolgáltató a szolgáltatásai teljesítése során a birtokába került személyes adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény, továbbá az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény és az egyéb vonatkozó jogszabályok irányadó rendelkezéseinek megfelelően kezeli. Az adatvédelemmel kapcsolatos rendelkezéseket a Szolgáltató honlapján közzétett Adatvédelmi Tájékoztatója tartalmazza, mely a jelen ÁSZF elválaszthatatlan mellékletét képezi.
7. EGYÉB RENDELKEZÉSEK
7.1. Szolgáltató úgy nyilatkozik, hogy a képviseletében a KT-t aláíró személy aláírásra jogosult.
7.2. A Szolgáltató biztosítja, hogy jelen ÁSZF-et a páciensek még a jogviszony létrejötte előtt megismerhessék. Az ÁSZF nyilvános, azt bárki megtekintheti és megismerheti.
7.3. A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen ÁSZF módosítására. A módosítást a Szolgáltató a páciensforgalom számára nyitva álló helyiségeiben, továbbá internetes honlapján teszi közzé. A Megrendelő köteles minden egyes újabb megrendelés megadását, illetőleg a Szolgáltatás igénybevételét megelőzően megbizonyosodni az akkor hatályos ÁSZF rendelkezéseiről, ide értve az esetlegesen módosult rendelkezéseket is.
7.4. Amennyiben jelen ÁSZF egyes rendelkezései érvénytelenek vagy végrehajthatatlanok lennének, vagy azzá válnának, úgy ez nem érinti az ÁSZF többi részének érvényességét vagy hatályát. Ezen esetben azok a szabályozások érvényesek, melyek leginkább megfelelnek a felek akaratának és célkitűzésének.
7.5. A Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az egészségügyről szóló 1997. CLIV. törvény vonatkozó rendelkezései irányadók.
7.6. A Szolgáltató nyilvános helyiségében kifüggeszti a betegjogi képviselő elérhetőségét. A Megrendelő a betegjogi képviselőnél tehet panaszt és vehet igénybe jogorvoslatot a Szolgáltató tevékenysége során őt ért sérelmek miatt.
A jelen ÁSZF 2024.01.27. napjától a visszavonásig, illetve módosításig hatályos.